عنایتی: باشگاه تصمیم می‌گیرد هفته آخر با استقلال کجا بازی کنیم باشگاه استقلال: با هیچ بازیکنی تمدید نکردیم نکونام: باید هوشیار باشیم پخش زنده بازی الریاض و النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بوکسور‌های ایران یک قدم تا المپیک تاریخ و ساعت بازی تراکتور و پیکان در هفته بیست و هشتم | مطهری به دنبال جبران مافات در لیگ برتر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز می‌شود تاریخ و ساعت بازی سپاهان و هوادار در هفته بیست و هشتم | مواریس به دنبال حفظ جایگاه سوم ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر طارمی رسما در میلان + عکس صحبت‌های اوسمار پیش از دیدار با استقلال خوزستان | بعد از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنم اوسمار در پرسپولیس ماندنی است باشگاه‌های ورزشی مشهد به‌احترام شهادت رئیس‌جمهور، مشکی‌پوش شدند تراکتور تا پایان فصل مشکی‌پوش شد سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی برنامه‌های الهلال برای جذب لیائو رقم سقف قرارداد پرسپولیس مشخص شد هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی استقلال در لیست بعدی چند ملی‌پوش دارد؟ گوهری خیال بازگشت ندارد
سرخط خبرها

وضعیت متفاوت عیسی آل کثیر و مهدی قائدی| راضی به جراحی، راضی به جدایی

  • کد خبر: ۱۰۵۱۸۱
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
وضعیت متفاوت عیسی آل کثیر و مهدی قائدی| راضی به جراحی، راضی به جدایی
شرایط متفاوت دو مهاجم جنوبی فوتبال که روزی امید اول گل‌زنی تیم‌های سرخابی بودند را در این مطلب می بینید.

حمید‌رضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ دو مهاجم جنوبی فوتبال کشورمان به تغییر شرایط متفاوت خود رضایت داده‌اند. مهدی قایدی و عیسی آل‌کثیر که تا سال گذشته امید اول خط حمله استقلال و پرسپولیس بودند، حالا بعد از هفته‌ها دوری از میادین فوتبال به فکر بازگشت افتاده‌اند؛ یکی با جدایی و دیگری با جراحی.
سال گذشته آن‌ها هر دو سالم و سر‌حال برای تیم‌هایشان بازی می‌کردند و موتور گل‌زنی‌شان روشن بود.

قایدی پارسال همین‌موقع‌ها در لیگ قهرمانان برای استقلال می‌درخشید و آل‌کثیر در‌حال طی‌کردن روز‌های آخر محرومیتش بود؛ اما در اوج آمادگی به سر می‌برد. نشان به این نشان که در بازگشت همان بازیکن زهردار قرمز‌ها بود که با گل‌زنی در شهرآوردی که پرسپولیس پیروز آن بود، نقش مهمی در گلات این تیم داشت. کمتر از یک سال بعد از آن روز‌های سراسر خوش، حالا این دو مهاجم جنوبی که یکی با‌تجربه شده و دیگری در عین پختگی هنوز بسیار جوان است، می‌خواهند دوباره به فوتبال برگردند، با تصمیم‌هایی مهم که شاید تن‌دادن به آن برایشان چندان ساده نبود و نیست.

عیسی راضی به جراحی

عیسی آل‌کثیر بیشتر این فصل را از دست داده ا‌ست؛ آن‌هم به‌خاطر مصدومیت در مشهد. روزی که پرسپولیس دو امتیاز مفت در مشهد و برابر شهر‌خودرو از دست داد، یک اتفاق بد دیگر هم برای این تیم افتاد و آن مصدومیت شدید عیسی آل‌کثیر بود؛ کسی که یک‌تنه بار گل‌زنی تیم را برداشته بود و با اینکه فروغ همشگی را نداشت، اما با گل‌های گاه‌و‌بیگاه خود که برخی از آن‌ها خیلی هم حساس بودند، همیشه به داد تیمش می‌رسید.

پارگی رباط صلیبی، این مهاجم جنوبی را از ترکیب پرسپولیس دور کرد و باتوجه به مصدومیتی که داشت، گل‌محمدی قید او را به‌طور‌کامل زد؛ اما در‌این‌بین اتفاق عجیبی افتاد. آل‌کثیر به توصیه کسی که خودش می‌گوید پزشک شخصی‌اش است، حاضر به انجام عمل جراحی نشد و سعی کرد با نسخه‌ای که دوست دکترش پیچیده بود، بدون عمل به فوتبال برگردد.

مهاجم پرسپولیس حتی با رباط پاره در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کرد و با اینکه یحیی گل‌محمدی اجازه حضور در تمرینات سنگین و فشرده را به او نمی‌داد، همچنان در کنار تیم بود. این روند حالا چهارماه طول کشیده، ولی هیچ تغییر مثبتی در روند درمانی آل‌کثیر به وجود نیامد‌ه است. پزشکان باشگاه پرسپولیس همچنان معتقدند تنها‌راه درمان پای آل‌کثیر، جراحی است؛ کاری که خود این بازیکن هم بالاخره به آن رسیده است.

بعد از اتلاف‌وقت چهار ماه حیاتی که چه‌بسا می‌توانست در زمان بازگشت آل‌کثیر به فوتبال مؤثر باشد، او حالا دوباره سر خط برگشته تا از اول شروع کند. آل‌کثیر طی روز‌های اخیر تصمیمش را برای جراحی گرفته است و قصد دارد بالاخره زانویش را به تیغ جراحان بسپارد. گفته می‌شود آل‌کثیر می‌خواهد مثل سیامک نعمتی عمل جراحی‌اش را در کشور قطر انجام دهد. مهاجم پرسپولیس قرار است با حضور در کمپ اسپایر که بسیار مجهز و به‌روز است، زانوی خود را جراحی کند و دوران نقاهتش را هم در همان‌جا پشت‌سر بگذارد. قرارداد آل‌کثیر در پایان لیگ بیست‌و‌یکم با پرسپولیس به پایان می‌رسد؛ ولی تکلیف ماندن یا جدایی این بازیکن هنوز مشخص نیست و کادر فنی پرسپولیس باید در‌این‌زمینه تصمیم‌گیری کند.

قایدی راضی به جدایی

برای مهدی قایدی خیلی‌ها آینده‌ای خاص را پیش‌بینی می‌کردند. بازی در اروپا و درخشش در قاره سبز، محتمل‌ترین ذهنیت درباره مهاجم تند‌و‌تیز استقلال و تیم ملی بود؛ اما این بازیکن در انتخابی که محور آن بیشتر مادیات بود تا پیشرفت، به امارت متحده عربی رفت؛ لیگی که از سال گذشته دوباره در‌های آن به روی فوتبالیست‌های ایرانی باز شده است و جذابیت انکارناپذیری از لحاظ مالی دارد.

با‌این‌همه این لیگ غیر از پول‌دار‌کردن ایرانی‌ها، کارکرد دیگری ندارد و اگر قایدی می‌خواست یک انتخاب حرفه‌ای داشته باشد، نباید به امارت می‌رفت. واقعیتی که حالا خود مهدی قایدی ظاهرا به آن رسیده و بعد از هفته‌ها نیمکت‌نشینی در تیم معمولی شباب‌الاهلی عزم خود را برای جدایی از این تیم و زدن قید پول‌های راحتی که می‌گیرد، جزم کرده است. مهاجم ریز‌نقش فوتبال کشورمان در سال منتهی به جام‌جهانی نمی‌خواهد نیمکت‌نشین باشد و همین موضوع شایعه‌های جدایی این بازیکن از باشگاه شباب‌الاهلی را جدی‌تر کرده است.

هم‌اکنون مشکل مهم قایدی، قرارداد پنج‌ساله‌اش با باشگاه شباب‌الاهلی که جدایی از این تیم را سخت می‌کند؛ چون باشگاه اماراتی پول زیادی صرف خرید مهدی قایدی کرده، بعید است با جدایی این بازیکن به‌راحتی موافقت کند و احتمالا در ازای دریافت مبلغ شایان‌توجهی بابت رضایت‌نامه اقدام به چنین کاری می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->